Napady głodu – jak z nimi skutecznie walczyć

Chęć na podjadanie nie pozwala podejmować zdrowych wyborów i ciężko się oprzeć świeżej pizzy czy przepysznym lodom aby ich nie zjeść, tym bardziej jak nasz żołądek się tego domaga. Istnieją jednak skuteczne sposoby na to aby walczyć z napadami głodu i w tym artykule postaram się pokazać jak sobie poradzić z tym problemem. Chęć na podjadanie nie pozwala podejmować zdrowych wyborów i ciężko się oprzeć świeżej pizzy czy przepysznym lodom aby ich nie zjeść, tym bardziej jak nasz żołądek się tego domaga. Istnieją jednak skuteczne sposoby na to aby walczyć z napadami głodu i w tym artykule postaram się pokazać jak sobie poradzić z tym problemem.

Odczuwasz uczucie wiercenia w żołądku i męczą Ciebie napady głodu ?

Czy nieustająca ochota na przekąskę spowodowana uciskiem w brzuchu zmusza cię do ciągłego podjadania ? Odnosisz wrażenie że ten głód przejmuje nad Tobą kontrole i przez to popadasz w cykl obżarstwa.

Chęć na podjadanie nie pozwala podejmować zdrowych wyborów i ciężko się oprzeć świeżej pizzy czy przepysznym lodom aby ich nie zjeść, tym bardziej jak nasz żołądek się tego domaga. Istnieją jednak skuteczne sposoby na to aby walczyć z napadami głodu i w tym artykule postaram się pokazać jak sobie poradzić z tym problemem.

1) Spędzaj więcej czasu w łóżku

Brak snu może mieć katastrofalny wpływ na wygląd naszej sylwetki. Badania pokazują, że z powodu zmęczenia spożywamy 300 – 400 kalorii więcej w ciągu dnia. Wysypianie się może mieć kluczowe znaczenie w pokonaniu napadów głodu i tym samym zachowaniu zdrowych nawyków żywieniowych. W celu utrzymania wysokiego poziomu energii, po nieprzespanej nocy mamy tendencje do zjadania słodyczy i wysoko przetworzonej żywności, która negatywnie wpływa na kontrole wagi ciała. Wystarczy jedna dodatkowa godzina snu każdej nocy i możesz zwiększyć poziom leptyny, hormonu który zahamuje apetyt.

2) Jedz jajka

Najlepiej na śniadanie, pozwolą utrzymać uczucie sytości na bardzo długo, a to dlatego że są bogate w białka, witaminy i dobre tłuszcze. Nie ma znaczenia czy zjesz je na miękko, twardo czy w postaci jajecznicy – jadaj jajka tak jak lubisz !

3) Śniadanie jest najważniejsze

Okazuje się, że śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia, wbrew ogólnemu przekonaniu, że to obiad jest głównym daniem dnia. Pamiętaj aby śniadanie było pełnowartościowe i bogate w zdrowe składniki – zapomnij o naleśnikach z Nutellą ! Dobrym wyborem na śniadanie będą płatki owsiane, które dostarczają nam dużo energii i hamują napady głodu. Owsianka jest pożywana i zawiera sporą ilość błonnika, który świetnie wspomaga nasz układ pokarmowy.

4) Jesteś spragniony czy głodny ?

Wypicie szklanki soku czy też herbaty może przynajmniej na chwile powstrzymać Ciebie przed sięgnięciem po paczkę chipsów, ciasteczek lub czekolady. Ludzie bardzo często mylą głód z uczuciem pragnienia i przez to sięgają po niezdrowe przekąski, a dopiero później popiją je napojem. Dlatego regularne uzupełnianie płynów i utrzymanie ich na odpowiednim poziomie jest bardzo ważne. W momencie napadu głodu spróbuj wypić dużą szklankę wody – może się okazać wtedy, że głód minie.

5) Czas na herbatę

Herbata jest nazywana mianem super drinku, zawiera mnóstwo korzystnych dla organizmu właściwości. Wypicie od dwóch do trzech filiżanek zielonej herbaty może zażegnać uczucie głodu w ciągu dnia i przyspieszyć odchudzanie. Katechiny które znajdziemy w  zielonej herbacie pomagają równoważyć poziom cukru we krwi. Dodatkową korzyścią jest to, że zielona herbata może pomóc obniżyć poziom cholesterolu i trójglicerydów, a polifenole pomagają organizmowi zarówno w eliminacji cholesterolu i zatrzymaniu jego wchłaniania. Spróbuj więc pić codziennie 2, 3 filiżanki zielonej herbaty. Na zdrowie !

POLECANE PREPARATY NA ODCHUDZANIE:

piperineobróbka

Brak komentarzy, Bądź pierwszy!

Your email address will not be published.